Kebaikkan minyak ikan

ASSALAMUALAIKUM

entry kali ni saya nak bagi tau pasal kebaikkan minyak ikan..rasanya ramai yang dah tau kebaikkan minyak ikan ni kan? macam mana rupanya minyak ikan? minyak ikan ni ada macam2 jenis ikut cara kreativiti pengeluar la kot..hehe..ada yang mengeluarkan produk minyak ikan dalam bentuk tablet  dan ada juga yang mengeluarkan dalam bentuk cecair..minyak ikan dalam bentuk cecair tu mungkin agak berbau sikit sebab saya pernah cuba..bagi saya, saya tak tahan bau hanyir ikan tu..hehe..lepas tu saya ambil dalam bentuk tablet..sangat mudah dan tak rasa apa2..

(gambar daripada google.com)

ini adalah keratan akhbar mengenai kebaikkan minyak ikan dapat membantu proses kanak2 untuk cepat membaca menurut akhbar Kosmo pada 23 September 2012..

(gambar daripada google.com)

antara kebaikkan lain yang baik untuk kesihatan peringkat umur dewasa adalah

1. Mengurangkan kesakitan dan keradangan
2. Menjaga kesihatan kardiovaskular
3. Mencegah serangan stroke dan jantung
4. Memperbaiki fungsi otak dan meningkatkan kecerdasan
5. Mengurangkan depresi dan psikosis
6. Menyokong kesihatan mata
(sumber daripada Dr. Hafiz Osman)

jadi amalkan la supplement yang sihat seperti minyak ikan untuk membantu menyihatkan anggota tubuh badan di samping pemakanan yang sihat dengan bantuan daripada Allah S.W.T

0 comment(s):